JVC GZ-HM330 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-HM330 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Ronald Siebelder 21-06-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM330 zilver

Makkelijke kleine camera die echter niet geweldig in de hand ligt.

Slechts 1 accu waarmee je ongeveer 1 uur kunt filmen, je moet er dus een extra (kosten euro 60,-) accu bij aan schaffen. Er zit een netwerkstekker bij zodat je de accu kunt opladen aan het apparaat. Ook een losse batterij oplader moet apart aangeschaft worden.

De camera voldoet prima voor de huis en tuin filmer die hem m.n. gebruikt voor vakantie e.d.
Een plus is de optische zoom van 30x

Rob Koenders 08-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM330 zilver

Voor mij is het maken van filmpjes met een echte video camera nieuw. Heb wel veel fotografie ervaring.
Geluid is goed, als je bedenkt dat het gaat om een ingebouwde stereo microfoon.
De beeldkwaliteit vind ik heel goed voor zo'n kleine camera. Filmpjes zijn op pc en tv haarscherp. Bij inzoomen op 30x, blijven beelden toch nog heel mooie, opstijgende warme lucht is dan bijvoorbeeld goed te zien. De kleuren zijn moei neutraal. Je kunt snel zoomen maar ook langzaam. Dit is even wennen maar geeft mooie resultaten als je er te tijd voor neemt.
Filmen tegen de zon in geeft wel flare, maar dit vind ik persoonlijk niet storend (ik maak er soms gericht gebruik van).
Mogelijkheden zijn al heel uitgebreid. Standaard wordt alles automatisch geregeld en levert een goed resultaat. Helemaal handbediening is ook mogelijk. Belichting, focus kun je zelf te regelen. Dat is even zoeken maar het werkt goed. Daarnaast time-laps opname mogelijk en dat is geweldig leuk (vergt wel even rekenen). Ingebouwde 8 GB is ook ideaal, je kunt direct filmpjes opnemen.
Heel handige in gebruik is de ingebouwde lens bescherming. Hoewel ik ter bescherming een extra UV filter gebruik. Bediening via knoppen en slider in de rand van scherm werkt gemakkelijk. Je hoeft het scherm niet aan te raken, scherm blijft mooi schoon.
Camera is ligt in gewicht en compact en dus gemakkelijk mee te nemen. Vorm maakt dat hij goed in de hand ligt.
Camera maakt een degelijke indruk, gelet op uitklappen en draaien van beeldscherm, de bediening van zoom en snapshot knop en batterij bevestiging. Hoe dit op lange termijn werkt is natuurlijk even afwachten.
Levensduur van de batterij is naar mijn gevoel goed. Nog geen last gehad van een lege batterij op een onverwacht moment.
De meegeleverde software werkt probleemloos (Windows's Vista). Resultaat mag gezien worden.

spwesterlo 08-03-2011

Hallo mensen,

Heb de camera nu pas kort in bezit maar ben erg enthousiast ! Mooie scherpe beelden, de zoomfunctie werkt erg goed (kijk voor voor voorbeelden op youtube)
Het enige nadeel tot nu toe is inderdaad dat het geluid zacht is bij afspelen via de camera.

Het menu is simpel te bedienen en spreekt voor zich, erg simpel allemaal.

Ik ga er nog een originele accu bij kopen want 45 minuten zou wel weinig kunnen zijn.

Groeten Simon

Greet 74 01-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM330 zilver

Dit is mijn eerste camcorder, nog nooit mee gewerkt.
Gaat heel makkelijk als je de gebruiksaanwijzing goed leest. Leuke films mee gemaakt en de kleuren zijn mooi.
Je kan er ook mooie foto's meemaken. Alleen jammer dat de batterij gauw leeg is. Je bent verplicht om een reserve batterij erbij te hebben.
Ligt zeer goed in de hand vooral omdat hij ligt is.
En je neemt hem makkelijk mee, omdat hij makkelijk in je tas past.Ik ben er erg blij mee!

Pim Struik 20-02-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM330 zilver

Filmen is erg gemakkelijk, je hoeft de handleiding nauwelijks te lezen. De filmpjes zien er zeer goed uit.
Minpunten: batterij gaat niet erg lang mee (drie kwartier) en geluidskwaliteit kan iets beter.

NP39 16-02-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM330 zilver

Zeer makkelijk in gebruik. Duidelijke en handige bediening van het indexscherm/menuselectie dmv schuiver en knopjes (hoeven slechts licht aangeraakt te worden).

Filmfanatic 14-02-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM330 zilver

Gewoon een lekker handzame camera, zeer compact (bijna kleiner dan mijn digitale fotocamera!), makkelijk overal mee naartoe te nemen.
Aparte fotocamera niet nodig.
Gewoon 1SD kaart voor filmpjes en 1 voor foto's!
Filmen is heel simpel, instellingen aanpassen gaat eenvoudig. Filmpjes staan overzichtelijk bij elkaar in een overzichtsscherm. Hetzelfde geldt voor de foto's.
Overzetten naar pc is ook heel eenvoudig.
Kan er tot dusver eigenlijk geen minpunt aan ontdekken.

Snoek66 04-02-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM330 zilver

De camera is lekker licht en klein. zodat ik hem nu sneller meeneem, dan mijn vorige Hi 8 camera. Beeldkwaliteit is prima, geluidskwaliteit bij het terugzien op de camera is wat aan de zachte kant.

BertS. 02-02-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM330 zilver

Ik heb de JVC GZ-HM330 nu 6 weken in mijn bezit. Uitgebreid geprobeerd met kerst en nieuwjaar. De camara geeft een prima beeld, ook bij wat minder licht. De HM330 is een camera die goed in de hand ligt en ook nog gemakkelijk te bedienen is. (Ook voor mijn grote handen). Nooit meer zoeken naar het lensdopje, heel handig. De foto's sla ik op op het interne geheugen en bij afdrukken vindt ik de kwaliteit heel acceptabel. De uitgebreide beschrijving in het Nederlands is prettig en duidelijk. Al met al een mooie Full HD camera voor een nette prijs. Kan hem iedereen aanbevelen.

Jeroen..... 31-01-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM330 zwart

Na het lezen van de test uit de consumentengids (sept.2010) deze camera gekocht. De keuze was eerst eigenlijk de GZ-HM300kit (zonder flash geheugen), maar deze was in de aanbieding vrijwel even duur en heeft 8Gb flash en 30x zoom (tov. 20x op de HM300). De HM335 is wat duurder en heeft ook een afstandbediening, misschien dat ik die nog wel ga missen bij het afspelen?
Het is een mooie compacte camera, die direct aanspringt bij het openen van het scherm.
Hiervoor had ik een Sony SD camcorder, maar die had binnen enkele jaren al meerdere keren problemen gegeven, en het Sony service center gaat hier niet correct mee om, dus voor mij geen Sony meer.
Het beeld is op het eerste gezicht wel aardig, maar bij binnenfilmen zie je bij grote vlakken duidelijke artefacten (bijv. op witte muren of zwarte banken).
Maar het is dan ook een goedkope Full HD camera.
De bediening van de knoppen om het lcd scherm is erg intuitief en gemakkelijk.
Er kan een extra SD kaart in geplaatst worden, die volgens de handleiding klasse 4 of hoger moet zijn.
Er zit helaas geen uitgebreide handleiding bij, die moet je zelf downloaden (en printen!). Jammer, want de beknopte handleiding zit er wel in 14 talen bij, dan hadden ze beter die weg kunnen laten.
De software (Everio Mediabrowser HD en Digital Photo Navigator) op de bijgevoegde cd is vrij beperkt en op de website is weinig aanvullends te vinden. Ook is niet direct duidelijk hoe je Full HD opnames kunt branden naar een standaard DVD Video formaat, het lijkt een soort DVD-VR formaat te worden met keuze uit een stuk of 7 ingebouwde menu pagina's.
Een 2e batterij is behoorlijk prijzig, en er lijken geen goedkopere namaak batterijen te koop te zijn zonder extra aansluitsnoertje, vanwege een info-chip op de batterij. Weet iemand hier meer van?
Handig dat er een component kabel bij zit, jammer dat er geen (mini)HDMI kabel bij zit voor het beste beeld op je TV. Handig dat je de oplader rechtstreeks op de camera aan kunt sluiten.
Al met al een mooie Full HD camera voor een schappelijke prijs, die zijn duurzaamheid in de toekomst nog zal moeten bewijzen. Door de 2+1 actie wel 3 jaar garantie van JVC.

robinnipius 24-01-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM330 zwart

Ik heb deze camera nu een paar dagen in bezit. Deze camera werkt zeker gemakkelijk en is licht van gewicht.
Vormgeving is iets persoonlijks en trek mij zeer. Erg handig is de intern wegklapbare beschermkap, hoef je niet na te denken waar je dit (on)ding moet laten.

Het scroll menu vind ik een echte uitkomst. Ben zelf geen voorstander van touch screen (vette vingers en grotere kans op beschadiging)en vind dit dus wel prettig

Een zeer modern scrollmenu en ook in de Nederlandse taal.

Zeker een zeer goede investering.

DT1979 30-12-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM330 zwart

In eerste instantie ging ik met de GZ-HM310BE als een razende aan het werk: je hebt niet echt de gebruiksaanwijzing nodig, je kan zo eenvoudig van start! Het apparaat werkt gewoon heel eenvoudig. Zowel opnemen, als terugkijken / afspelen. Ook foto's maken. Ging geweldig!
Wij hebben er een tasje, extra accu en extra geheugenkaart bij gekocht.
Nu ik echter wat opnames gemaakt heb en deze wil gaan opslaan op mijn pc, loop ik eigenlijk vast... De beknopte handleiding erbij... De uitgebreide handleiding erbij... Mmmm, dat is toch een stuk minder eenvoudig. Ik had gedacht: bestanden van kaartje af kopieeren en je kunt ze zowel op je pc bekijken, als op een dvd'tje branden bv. Maar zo eenvoudig is het kennelijk niet. Ik denk dat er een bestandsconversie moet plaatsvinden oid - bij het wegschrijven van de bestanden, maar ben nog niet verder gekomen, helaas. Het terugkijken op het apparaatje zelf gaat super makkelijk, alleen: je wilt er toch wel nog net iets meer mee! Op kieskeurig vind ik net wel een soortgelijke reactie + officiele reactie van JVC. We gaan de komende dagen maar eens kijken of we daar verder mee komen. O ja en wat al vaker gemeld is, zoals ik las bij andere reviews: het ontbrekende lesdopkoortje... Dat is wel heel jammer en vreemd eigenlijk ook!

faisoel 28-06-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM330 zilver

ik vind de camera heel goed. beelden zijn perfect. geluid is ook goed. vormgeving ook goed. naar de pc kopieren gaat ook snel. ook de 8 gig intern geheugen is erg handig. foto's zijn wel minder van dat vind ik niet erg. goeie koop geweest.

JanMir 22-06-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM330 zilver

Al enige dagen deze camera in bezit. En hij filmt echt geweldig. Erg scherp beeld, gebruiksvriendelijk en vooral de "laser touch operation" is erg handig!!! Dit zijn knopjes die je alleen maar aan hoeft te raken.

Het enige wat ik minder vindt, is het programma op cd wat erbij zit. Hierop zitten maar heel beperkte functies op v.w.b. het bewerken van de gemaakte foto's/ video's. En ook het importeren vanuit de camera naar de computer is wat omslachtig. Daarentegen het combineren van de verschillende gemaakte video's is wel weer een leuke mogelijkheid.

Verder erg tevreden over deze camera, een aanrader!!!

herman68454 08-06-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM330 zilver

Deze camera werkt zeker makkelijk en is licht van gewicht.
Vormgeving zer modern en van een gemakkelijke interne wegklaplens voorzien.
Een zeer modern scrollmenu en ook in de Nederlandse taal.
Batterij gaat circa 45 minuten mee en een tweede volle batterij is dan een aangename optie. Windgeruis is instelbaar maar blijft toch wel waarneembaar (hinderlijk bijv, aan zee)
Zeker een zeer goede investering. Alleen een paar weken bezig geweest om één en ander om te zetten via Movie Maker van WIndows maar dat kan alleen via een Converteermachine die gratis is down te loaden via internet. Verders zeer tevreden en de fil/beeldkwaliteit is echt super.
Zeker geen spijt !